Publiczne Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka

Publiczne Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka

ul. M. Konopnickiej 1, 26-800 Białobrzegi

pp2@bialobrzegi.pl

tel. (048) 48 613 27 04

 

                                                                                                                                                            

O NAS

O NAS

Publiczne Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka w Białobrzegach

rozpoczęło swoją działalność w 1982 roku. Jest integralnym elementem środowiska,w którym działa, 
współpracuje, na rzecz rozwoju własnego i lokalnego.
Przedszkole liczy 6 oddziałów, w tym jeden integracyjny.
Placówka czynna jest w godzinach od 7: 00 do 16:00.

Budynek ma przestronne sale, które tworzą wymarzone miejsce dla dzieci.

W przedszkolu Kubusia Puchatka panuje ciepła i serdeczna atmosfera.
Jest to miejsce, które umożliwia dziecku kształtowanie własnego „Ja” i nawiązywanie nowych,
ważnych więzi i bezpieczeństwo, profesjonalną opiekę i edukację.

W otoczeniu przedszkola jest duży, wyposażony w nowe urządzenia ogród przedszkolny, który jako najbliższe dzieciom środowisko przyrodnicze spełnia funkcję rekreacyjną, estetyczną, poznawczą,a czas tam spędzony zaspokajają nie tylko potrzebę ruchu, ale i potrzeby emocjonalne dzieci.
Mamy własną kuchnię przygotowującą zróżnicowane, pełnowartościowe 
posiłki uwzględniające specjalne potrzeby żywieniowe dzieci.

Zapewniamy ciekawy program edukacyjno–artystyczny, dzięki któremu dzieci zdobywają wiedzę
oraz umiejętności pozwalające sprostać wymaganiom stawianym w szkole 
i dorosłym życiu.
Dbamy o to, aby w naszych przedszkolu dzieci przez zabawę uczyły się współdziałania w grupie, poznawały reguły życia społecznego.

Wykwalifikowana i przyjazna kadra pedagogiczna oraz doświadczony personel pomocniczy dokłada wszelkich starań, aby dzieci radośnie stawiały pierwsze kroki w samodzielnym odkrywaniu i poznawaniu otaczającego je świata.

W ciągu roku szkolnego realizowanych jest wiele ciekawych ogólnopolskich programów
i projektów edukacyjnych m.in. "Czyste powietrze wokół nas", " „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”,
„Europejski tydzień kodowania EU Codee WEEK”, „Ekokulturalne przedszkole”,
„Program umuzykalnienia dla przedszkoli „Rosnę śpiewająco z muzyką przez świat”.

 Placówka uczestniczy w wielu akcjach charytatywnych m.in. „Góra Grosza", „Zbieramy zakrętki”,
„Szlachetna Paczka", „Tusz do paki”, „Zbiórka baterii” , Zbiórka WOŚP.

Ponadto nauczyciele realizują własne innowacje i aktywizujące metody pracy.

Innowacja „Mali aktorzy na scenie"
Innowacja „Gdy dorosnę to zostanę….jak spełniać marzenia, gdy karierę się ?”
Innowacja „Dbam o swoje bezpieczeństwo"
Innowacja „Uczymy się mówić poprawnie – wykorzystanie zabaw logopedycznych
do stymulowania rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym”
Innowacja przyrodnicza: „Jestem częścią przyrody– poznaję siebie i innych”
Innowacja muzyczna „Zabawy z muzyką i tańcem”
Innowacja „ Świat interaktywny – bawię się i uczę z technologią”
Innowacja „ Jeden, dwa, trzy spróbuj ty, matematyka na wesoło”
Innowacja „Zdrowo jemy i rośniemy”
Innowacja ,,Bajki zmieniamy – jak chcemy tak gramy”
Innowacja ,,Z angielskim za pan brat – przedszkolak poznaje świat”
Innowacja „Muzykoterapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną”

Metody:

Dobrego Startu wg M. Bogdanowicz
Odimiennej nauki czytania wg Ireny Majchrzak
Aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss
Ruchowej ekspresji twórczej R. Labana
Ruchu rozwijającego W. Sherborne
C. Orffa
M. Ch. Knillów
Pedagogikę zabawy (Klanza)
Techniki parateatralne: drama, pantomima

Współpracujemy ze środowiskiem, różnymi instytucjami, stwarzamy przedszkolakom warunki
do uczestniczenia w konkursach i przeglądach.

Najważniejszym partnerem dla przedszkola są rodzice. Stwarzamy klimat, w którym rodzice czują
się równorzędnymi partnerami w procesie wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńczym.
Dajemy rodzicom możliwość aktywnego udziału w zajęciach, uroczystościach, konkursach, akcjach,
do prezentowania na terenie przedszkola swoich zainteresowań, zawodów.

W Kubusiu Puchatku koncentrujemy się na indywidualnym rozwoju każdego dziecka,
dostosowując metody i formy pracy do potrzeb i możliwości każdego wychowanka.


Wspierając aktywność, kreatywność, dokładność i samodzielność 
pamiętamy o słowach J. Korczaka:

„Nie zmuszajmy dziecka do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność.
Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia.
Nie żądajmy, lecz przekonujmy.
 Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijać jego umysł tak, by samo wiedzieć chciało.”